VVD-afdelingen bundelen kracht met fusie

Woensdag 11 juli zijn de VVD Elburg, Hattem, Kampen-IJsselmuiden, Wezep-Oldebroek en Zwolle gefuseerd tot het Hanzenetwerk Regio Zwolle. Op bestuurlijk niveau bundelen de voormalige afdelingen de krachten. Daarmee houden ze meer tijd over voor wat echt belangrijk is: hun achterban.

Erik van Enk, voorzitter Hanzenetwerk: “Op politiek niveau is al regelmatig overleg. Bestuurlijk werken we vanaf nu ook samen. Door verenigingstaken centraal te regelen, kunnen we meer doen in minder tijd. En houden we dus tijd over om de straat op te gaan.” Om het contact met de eigen leden en kiezers te waarborgen zijn Plaatselijke Commissies onder leiding van 5 Regisseurs actief. Zij organiseren gezamenlijke activiteiten – zoals trainingen en werkbezoeken van bijvoorbeeld een minister – én lokale, openbare bijeenkomsten over plaatselijke thema’s. “En natuurlijk blijven ook de plaatselijke fracties en eventuele wethouders net zo benaderbaar als altijd.

Volgens Van Enk verandert er voor buitenstaanders dan ook niet zo veel. Al heeft de schaalvergroting die de samenvoeging tot gevolg heeft volgens hem nog een positief gevolg. “Met meer mensen heb je meer impact; zo werkt het nou eenmaal. Ook in de politiek.

Het nieuwe Dagelijks Bestuur van het VVD Hanzenetwerk Regio Zwolle, met van links naar rechts staand Erik van Enk (voorzitter), René van der Klei (penningmeester), Annebeth Westra (communicatie & campagne) en zittend Eduard (opleidingen & talentmanagement) en Henk-Jan van 't Hof (secretaris).