Grote behoefte aan sociale woningbouw?

In de Huis aan Huis van 1 februari 2022 is te lezen wat de verschillende partijen vinden van de stelling: "Grote behoefte aan sociale woningbouw?"

Naar de mening van de VVD gemeente Elburg moeten nieuwe woningbouwprojecten in alle kernen van de gemeente worden gerealiseerd. Dit vraagt van de bewoners in de kernen een inspanning om samen met de politiek geschikte locaties te vinden. We vinden immers allemaal  dat er gebouwd moet gaan worden, maar als het erop aan komt liever niet bij 'mij' in de buurt. Wat woningbouw betekent zeker verlies aan groen, dat is een feit.

Om nu specifieke locaties te noemen zou afbreuk doen aan de wens om samen met de inwoners de juiste bouwlocaties te zoeken en vinden. Het risico van speculaties is ook dat projectontwikkelaars zich opwerpen, waardoor de betaalbaarheid van de woningen in gedrang komt. Als vanuit de lucht op de hele gemeente Elburg wordt ingezoomd, worden de geschikte locaties voor woningbouw min of meer vanzelf zichtbaar. Met de mogelijkheden van goede ontsluitingen van deze nieuw te bouwen wijken.