Oldebroek vooral zien als goede buur?

In de Huis aan Huis van 8 februari 2022 is te lezen wat de verschillende partijen vinden van de stelling: "Oldebroek vooral zien als goede buur?"

© Els Baauw

Bij het samenvoegen van gemeentes, de zgn. gemeentelijke herindeling, moet altijd de vraag voorop staan welk doel ermee gediend wordt: nut of noodzaak.

Samengaan met Oldebroek is naar de mening van VVD Elburg niet nuttig, omdat daarmee de dienstverlening aan de inwoners door centralisatie meer op afstand komt te staan. En dat is niet wenselijk.

Ook is er geen noodzaak want Zwolle breidt uit aan de overkant van de IJssel. Daardoor ligt een focus van Zwolle op de noordelijke steden meer voor de hand.

Maar regionale samenwerkingsverbanden zijn wél wenselijk. Zo vormt  de ‘Kop van de Veluwe’, zoals de vijf samenwerkende gemeenten Nunspeet, Oldebroek, Hattem, Heerde en Elburg zich noemen, een netwerksamenwerking met de regio Zwolle. Dit om slagvaardig te zijn en kans te maken op grotere investeringen. Hierover zijn ook ondernemers in de regio enthousiast. Zo heeft de bedrijvenkring in Heerde zich aangesloten bij het overleg van bedrijvenkringen op de Veluwe met als één van de doelen om ambities te bundelen.

Ontwikkelingen waar VVD Elburg achter staat.

Zie facebook: