Huisvesting arbeidsmigranten 'gevoelig'?

In de Huis aan Huis van 1 maart 2022 is te lezen wat de verschillende partijen vinden van de stelling: "Huisvesting arbeidsmigranten 'gevoelig'?"

© Els Baauw

VVD gemeente Elburg vindt fatsoenlijke huisvesting voor arbeidsmigranten belangrijk voor ondernemers in onze gemeente. Natuurlijk ook van belang voor de doelgroep zelf. Wanneer het huisvestingsvraagstuk niet verbetert, is één van de risico's dat ondernemers willekeurige woongelegenheden kopen om arbeidsmigranten te gaan huisvesten. Het is belangrijk om realistisch te blijven over de mogelijkheden. We hebben in de gemeente in algemene zin al een behoorlijk tekort aan beschikbare woningen en dat is niet van vandaag op morgen opgelost. Daarnaast is er veel weerstand in de gemeenschap tegen huisvesten van arbeidsmigranten in de eigen omgeving en dat kan ook weer vertragend werken. Vastgesteld kan worden dat de behoefte aan de migranten voornamelijk ontstaat door een tekort aan personeel. Daarom is het noodzakelijk om daaraan te werken. VVD gemeente Elburg is daarom blij met het mooie initiatief van het inmiddels gerealiseerde TECH LAB. Nu opleiden voor straks.