Vragen Kampioenskarren in de Gemeente Elburg

Els Baauw stelde afgelopen week tijdens de raadsvergadering vragen over kampioenskarren in onze gemeente. Kijk of lees mee!

"Net zoals de rest van Nederland is ook VVD Elburg opgeschrikt door het huifkarongeval van zaterdag 21 mei jl. in Losser. Hoe een feest in een split second kan omslaan in een drama. Ook in Elburg worden kampioensteams rondgereden. En ook dan wordt op de karren gedanst en gehost. Logisch, want het kampioenschap is behaald en dat is alle reden voor een feest. VVD Elburg gunt een ieder dat feest, maar raakt ook meer en meer bezorgd over de risico’s van de zgn. feestkarren. Om achteraf niet tegen elkaar te hoeven zeggen, ‘hadden we maar’ stelt VVD Elburg deze vragen. Onder het motto dat voorkomen nog altijd beter is dan genezen."

1. Kan de portefeuillehouder aangeven of in Elburg, naar aanleiding van het ongeval met de kampioenskar in Losser, inmiddels door de sportverenigingen maatregelen zijn genomen om het risico op ongevallen met deze karren zo klein mogelijk te maken?

2. Kan de portefeuillehouder aangeven of hierover regelmatig het goede gesprek met de sportverenigingen gevoerd wordt en of er, wanneer dat nodig is, gehandhaafd wordt?